1460x616

Nr konta bankowego BS w Grybowie o/Uście Gorlickie

61 8797 1039 0030 0399 6771 0001

logo eleos nagłówek

Uczestnicy WTZ na kilkudniowej wycieczce po pięknych i znanych miejscach w Polsce

W dniach 20-23 stycznia udaliśmy się wraz z opiekunami na czterodniową wycieczkę do wyjątkowych miejsc w Polsce.
Pierwszym punktem naszej podróży była Jasna Góra w Częstochowej. Wszyscy mogliśmy się pokłonić Czarnej

Madonnie i powierzyć jej swoje smutki i radości. Po modlitwie zwiedziliśmy klasztor i udaliśmy się w kierunku Łodzi. Do
Łodzi przybyliśmy w godzinach popołudniowych. Ze względu na doskonałe umiejscowienie hotelu, mogliśmy
wieczorem podziwiać Łódź. Dzięki ks. Jakubowi Dmitrukowi zobaczyliśmy Sobór św.Aleksandra Newskiego mieszczący
się obok Parku im.Stanisława Moniuszki, główną świątynią parafii prawosławnej w Łodzi i diecezji łódzko – poznańskiej.

Wzniesiono ją przy ogromnym wsparciu finansowym największych łódzkich fabrykantów oraz innych prominentnych
mieszkańców Łodzi wyznania mojżeszowego, katolickiego i protestanckiego. W dniu 29 maja 1884 roku wyświęcenia
cerkwi dokonał arcybiskup Leoncjusz, ordynariusz diecezji warszawsko ? chełmskiej. Drugą Cerkwią jest Cerkiew p.w.
św. równej apostołom księżnej Olgi. Znajduje się w odległości kilkuset metrów od Katedralnej Cerkwi św. Aleksandra

Newskiego. Wyświęcono ją 16 października 1898 roku. Jest to jedyna w Polsce cerkiew prawosławna, na ścianach
której nie ma malowideł z wizerunkami świętych. Zamiast charakterystycznych dla prawosławia kopuł zaprojektowano
pokryty malarstwem dywanowym płaski sufit. Historia tej świątyni wiąże się z powstaniem sierocińca (ochronki) dla
prawosławnych dzieci, budowę którego rozpoczęto w 1896 roku. Do dnia dzisiejszego istnieje przejście z ochronki do
cerkwi oraz drzwi, którymi dzieci przychodziły na poranne i wieczorne modlitwy. Zbudowano je po to, by dzieci nie
musiały wychodzić na zewnątrz.

Następnie spacerowaliśmy wzdłuż ulicy Piotrkowskiej- reprezentacyjnej ulicy Łodzi i jednocześnie najdłuższej ulicy
handlowej w Europie.

W drugim dniu naszej podróży udaliśmy sie do Uniejowa oddalonego 60 km na zachód od Łodzi. To tutaj mieści się
kompleks termalno-basenowy, oferujący kapiele w leczniczych solankach termalnych,a cały obiekt jest położony u
podnóża XIV-wiecznego zamku Arcybiskupów Gnieźnieskich.

Termy Uniejów były  miejscem, w którym każdy znalazł  coś dla siebie. A wybierać można było spośród: pływalni,
gorących solanek, basenu i komory lodowej. Wszyscy świetnie się bawili w gorącej wodzie zarówno wewnatrz
basenów jak i na zewnątrz. Po kilkugodzinnym odpoczynku w Termach i zjedzeniu przepysznego obiadu i deseru w
restauracji  „Wabik” w Uniejowie  udaliśmy się z powrotem do Łodzi.

Naszym celem było Muzeum Kinomatografii mieszczące się na Placu Zwycięstwa 1 w Łodzi. Oglądnęliśmy nową
wystawę pt: Świat pełen Bajek, wystawa ta była poświęcona animacjom bajkowym, które znamy z lat dzieciństwa np.
Miś Uszatek, Muminki, Reksio, Pingwin Pik-Pok i oczywiście Bolek i Lolek.

W trzecim dniu po śniadaniu udaliśmy się do Warszawy kierując się do Pałacu Kultury i Nauki. Po zakupieniu biletów
wyjechaliśmy windą na 30 piętro Pałacu, skad z  tarasu widokowego podziwialiśmy piękną panoramę stolicy Polski.
Następnie spacerując ogladaliśmy  Stare Miasto wraz z Kolumną Zygmunta III, Zamek Królewski, mury obronne wraz z
Barbakanem.

Z kolei zwiedziliśmy przepiękną Warszawską Katedrę Metropolitalną p.w.św.Marii Magdaleny. Po zwiedzaniu stolicy
udaliśmy się do Galerii Wileńskiej na małe zakupy i posiłek w restauracji  KFC.

W sobotę przed południem, pełni wrażeń i dobrego humoru wybraliśmy się w drogę powrotną do rodzinnych domów.
Wycieczka zostanie na długo w naszej pamięci i wspomnieniach.

Naszemu dyrektorowi ks.A.Barańczukowi i opiekunom, dziękujemy za zorganizowanie tej wyjątkowej wycieczki.